“Powiśloki” w Wieliczce, Krakowie i Michałowicach

W dniach 10-11 września Dziecięcy Zespół Tańca Ludowego “Powiśloki” wyjechał na wycieczkę do Wieliczki i Krakowa połączoną z występami na II Lokalnych Targach Przedsiębiorczości w Michałowicach pod Krakowem.
Na początku zwiedziliśmy Kopalnię Soli w Wieliczce: chodniki i solne komory zrobiły na nas wielkie wrażenie. Na powierzchni padał ulewny deszcz, ale gdy dojechaliśmy do Krakowa rozpogodziło się i całe zwiedzanie królewskiego grodu odbyło się przy pięknej pogodzie. Odwiedziliśmy Smoka Wawelskiego, katedrę z grobami królów i dzwonem Zygmunta. Zajrzeliśmy też do Collegium Maius Uniwersytetu jagiellońskiego. Następnie przeszliśmy na Rynek Główny gdzie wybraliśmy króla i królową naszej grupy. Przy kościele Mariackim wysłuchaliśmy hejnału i pomachaliśmy trębaczowi. Nieco już zmęczeni przeszliśmy pod barbakan i z powrotem nad Wisłę. Spacer po starym Krakowie był bardzo ciekawy, a historia i legendy przekazane nam przez naszą panią Kasię – naszą przewodnik – wręcz fascynujące i pełne emocji. Wieczorem zameldowaliśmy się w hotelu Kosynier, gdzie czekała na nas pyszna kolacja. Rano wyjechaliśmy do pobliskich Michałowic. Tam na II Lokalnych Targach Przedsiębiorczości zatańczyliśmy “Lasowiaka”, “Podlasie” i naszą suitę lubelską. Występ bardzo się podobał i oklaskiwany był przez licznych widzów, choć pogoda ie była idealna. Do Opola wróciliśmy wieczorem, zmęczeni ale bogatsi o nowe doświadczenia i sporą dawkę wiedzy z historii, geografii i kultury.